Ingerul meu iubit Scrisori de dragoste

Scrisori de dragoste Honore de Balzac pt Evelina Hanska

Ingerul meu iubit

Sunt aproape nebun dupa tine, atat de nebun pe cat poate fi un indragostit : nupot scrie impreuna nici doua idei care sa nu te contina pe tine intre ele. Nuu mamai pot gandi la nimic altceva inafara de tine.
In ciuda vointei mele imaginatia imizboara mereu la tine. Te mangai, te sarut, iti soptesc, o mie de idei amoroasedespre tine ma coplesec in fiecare clipa. Cat despre inima mea, acolo vei fimereu – numai tu. Te simt acolo intr-un mod delicios. Dar Doamne, ce se vaalege de mine daca tu imi intuneci ratiunea. Am o manie dupa tine care, inaceasta dimineata, ma sperie. Ma trezesc in fiecare dimineata spunandu-mi «Haide, merg la ea » Apoi reusesc sa ma opresc o clipa miscat de simtulobligatiilor. E un conflict infricosator. Asta nu e viata. N-am mai fost niciodataasa. Ai devorat toata ratiunea ma. Ma simt aiurit si fericit de cum incep sa magandesc la tine. Ma invartesc nebuneste intr-un vis delicios in care intr-o clipatraiesc o suta de ani. Ce situatie oribila ! Coplesit de dragoste, simtind dragosteain fiecare por, traind doar pentru dragoste, simtindu-ma consumat de emotii siprins intr-o mie de paienjenisuri. O, iubita mea Eva, tu n-ai stiut. Am luat portretultau. El sta acum in fata mea si ii vorbesc ca si cum ai fii langa mine. Te vad la felca si ieri, frumoasa, nespus de frumoasa. Ieri de-a lungul intregii zile mi-am zis “ea e a mea!” Ingerii nu sunt batat de fericiti in paradis cum am fost eu ieri.

Honore de Balzac, scriitor francez, pentru Evelina Hanska, o contesa poloneza,iunie 1836